skip to content

eOutlook FAQ - nejčastější otázky a odpovědi ke službě eOutlook

Nejste zdatný uživatel v nastavení Vašeho počítače a potřebujete pomoci? Nejste zdatný uživatel v nastavení Vašeho počítače a potřebujete pomoci?
Jak otevřít sdílený kalendář v OWA 2007? Jak otevřít sdílený kalendář v OWA 2007?
Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server? Jak nastavím e-mailové klienty MS Outlook, Apple Mail proti MS Exchange 2010?
Jak importovat zprávy nebo účty z aplikace Outlook Express do aplikace Outlook? Jak importovat zprávy nebo účty z aplikace Outlook Express do aplikace Outlook?
Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange? Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange?
Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange? Jak zkopíruji kontakty z adresáře aplikace Outlook Express do aplikace Outlook?
Jak řešit problémy s velikostí schránky Outlook? Jak řešit problémy s velikostí schránky Outlook?
Co mám dělat, když nefunguje vyhledávání v Outlooku? (Reset indexace) Co mám dělat, když nefunguje vyhledávání v Outlooku? (Reset indexace)
Co mám dělat, když nefunguje synchronizace mailu se serverem MS Exchange? Co mám dělat, když nefunguje synchronizace mailu se serverem MS Exchange?
Jakou IP adresu má můj firewall? Jaká je mpoje veřejná IP adresa? Jakou IP adresu má můj firewall? Jaká je mpoje veřejná IP adresa?
Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu? Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu?
Kde jsou umístěné soubory adresáře off-line (OAB - Off-line Address Book)? Kde jsou umístěné soubory adresáře off-line (OAB - Off-line Address Book)?
Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu? Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu?
Existuje záloha smazaných e-mailů? Jak dlouho jsou uchovávány a jak je vyvolat ze zálohy? Existuje záloha smazaných e-mailů? Jak dlouho jsou uchovávány a jak je vyvolat ze zálohy?
Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server? How to set up e-mail clients MS Outlook, Apple Mail against MS Exchange 2010?
Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server?
Při konfiguraci Active sync mi zařízení hlásí chybný certifikát


Nejste zdatný uživatel v nastavení Vašeho počítače a potřebujete pomoci? Nejste zdatný uživatel v nastavení Vašeho počítače a potřebujete pomoci?
Pokud nejste zkušený uživatel a nastavení dle návodu Vám činí potíže, nabízíme Vám placenou vzdálenou podporu. Náš technik se vzdáleně připojí k Vašemu počítači a problém Vám pomůže promptně vyřešit. Kontaktujte, prosím, tým technické podpory přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky (+420 737 743 587).


Jak otevřít sdílený kalendář v OWA 2007? Jak otevřít sdílený kalendář v OWA 2007?
Prvním předpokladem je, že sdílení kalendáře máte povolené (v Outlook 2007) a máte správně nastavená práva. Pokud ano, nalogujte se do svého mailboxu. V internetovém prohlížeči se po nalogování objeví tato adresa https://mbx.eoutlook.cz/owa/. Za tuto adresu dopište uzivatelskejmeno@domena/?cmd=contents&f=calendar (samozřejmě uživatelské jméno a doména uživatele, ke kterému se chcete do kalendáře podívat)


Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server? Jak nastavím e-mailové klienty MS Outlook, Apple Mail proti MS Exchange 2010?

Návody pro nastavení jednotlivých programů jsou umístěné v sekci "Ke stažení". Návody pro jednotlivé programy uvádíme pro prohlednost níže:

Pokud nejste zkušený uživatel a nastavení dle návodu Vám činí potíže, nabízíme Vám placenou vzdálenou podporu. Náš technik se vzdáleně připojí k Vašemu počítači a problém Vám pomůže promptně vyřešit. Kontaktujte, prosím, tým technické podpory přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky (+420 737 743 587).


Jak importovat zprávy nebo účty z aplikace Outlook Express do aplikace Outlook? Jak importovat zprávy nebo účty z aplikace Outlook Express do aplikace Outlook?
Návod naleznete na http://office.microsoft.com/cs-cz/outlook/HA100799191029.aspx?pid=CH100788841029.
Pokud nejste zkušený uživatel a nastavení dle návodu Vám činí potíže, nabízíme Vám placenou vzdálenou podporu. Náš technik se vzdáleně připojí k Vašemu počítači a problém Vám pomůže promptně vyřešit. Kontaktujte, prosím, tým technické podpory přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky (+420 737 743 587).


Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange? Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange?

Video návod na přemístění kontaktů a kalendářových položek z POP/IMAP je ke stažení na aderse:

http://www.eoutlook.cz/soubory/faq/eOutlook/Outlook2007Setup.avi


Jak přemístit kontakty a schůzky v kalendáři z POP/IMAP na MS Exchange? Jak zkopíruji kontakty z adresáře aplikace Outlook Express do aplikace Outlook?
Návod naleznete na http://office.microsoft.com/cs-cz/outlook/HA010919601029.aspx?pid=CH011031181029.
Pokud nejste zkušený uživatel a nastavení dle návodu Vám činí potíže, nabízíme Vám placenou vzdálenou podporu. Náš technik se vzdáleně připojí k Vašemu počítači a problém Vám pomůže promptně vyřešit. Kontaktujte, prosím, tým technické podpory přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky (+420 737 743 587).


Jak řešit problémy s velikostí schránky Outlook? Jak řešit problémy s velikostí schránky Outlook?
Aplikací posledních záplat pro Outlook 2007 SP1, došlo k vylepšení podpory velkých schránek v režimu Cached Profile. Níže jsou uvedené informace pro různé velikosti schránek:

  • Do 5 GB: Na současných počítačích nedochází k žádnému omezení uživatelského komfortu.
  • Mezi 5 GB a 10 GB: Při této velikosti je potřeba používat rychlý HW, instalovat více paměti RAM a rychlý disk nejlépe typu SSD. V případě pomalejšího HW může docházet k drobnému zamrzání Outlooku po dobu zpracování poźadavků.
  • Více než 10 GB: Pri této velikosti bude docházet k drobnému zamrzání Outlooku na vetšině počítačů.

Více informací na http://support.microsoft.com/kb/940226.


Co mám dělat, když nefunguje vyhledávání v Outlooku? (Reset indexace) Co mám dělat, když nefunguje vyhledávání v Outlooku? (Reset indexace)
Pokud vyhledáváte položky v Outlooku 2007 a nedostáváte výsledky, které očekáváte, je možné, že indexace systémových datových souborů (vyhledávací katalog) nebyla dokončena. Příznaky nedokončeného indexování zahrnují následující:
Položky, které očekáváte, že se objeví jako výsledky vyhledávacích kritérií, nejsou zobrazeny.
Můžete provést rebuild vyhledávacího katalogu, který restartuje indexování vašich datových souborů. Vyhledávací katalog je soubor, kde jsou všechny datové soubory Outlooku a Windows indexovány. Rebuild vyhledávacího katalogu provedete následovně:

  1. Ukončete Outlook.
  2. Ve Windows klepněte na Start, a pak klepněte na Ovládací panely (Control panel).
  3. Proveďte jedno z následujících:
    1. Ve Windows Vista klepněte na "Údržba systému" ("System Maintenance") a pak klepněte na "Možnosti indexování". Pozn: V klasickém zorbazení dvojklikem na "Možnosti indexování" ("Indexing options").
    2. Ve Windows XP klepněte na "Ovládací panely" ("Control Panel") a pak na "Možnosti indexování" ("Indexing options"). Pozn.: V klasickém zorbazení dvojklikem na "Možnosti indexování" ("Indexing options").
  4. Klepněte na "Upravit", zaškrtněte pole pro umístění, která chcete indexovat a klepněte na "OK".
  5. Klepněte na "Rozšířené".
  6. Klepněte na "Rebuild".
  7. Restartujte Outlook.

Co mám dělat, když nefunguje synchronizace mailu se serverem MS Exchange? Co mám dělat, když nefunguje synchronizace mailu se serverem MS Exchange?

 Postupujte následovně:

  1. zkontrolujte připojení k internetu, nejlépe přihlášením se do Vaší schránky přes OWA rozhraní https://mbx.eoutlook.cz,
  2. zkontrolujte nastavení klienta Outlook,
  3. v případě, že předchozí kroky jsou v pořádku, postupujte následujícím způsobem:
    1. ukončete Outlook,
    2. vyhledejte ve svém počítači složku se soubory *.ost ( Start - Hledat - Soubory či složky - vyhledat, a zadejte řetězec *.ost),
    3. po nalezení souboru *.ost tento soubor přejmenujte na *.ost.old,
    4. po spuštění Outlooku dojde k zahájení synchronizace od počátku.

Jakou IP adresu má můj firewall? Jaká je mpoje veřejná IP adresa? Jakou IP adresu má můj firewall? Jaká je mpoje veřejná IP adresa?

Potřebujete-li zjistit Vaši veřejnou IP adresu (IP adresu Vašeho firewallu), přejděte na stránku http://www.myipaddress.com.


Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu? Jak vypnu používání off-line adresáře s vynucením on-line režimu?
Upozornění: Tento návod je určen zkušenějším uživatelům, nesprávnou modifikací Registrů operačního systému můžete poškodit Váš systém na počítači.
Stahování adresáře offline můžete zakázat. V případě, že je počítač s aplikací Outlook v režimu serveru Exchange s mezipamětí, lze u něj vynutit používání globálního seznamu adres v režimu online.

Stačí přidat do registru systému následující hodnotu, s ohledem na to, kterou verzi aplikace Outlook máte v počítači:

Outlook 2007

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Cached Mode
Parametr: DownloadOAB
Typ: REG_DWORD
Hodnota: 0


Outlook 2003

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Cached Mode
Parametr: DownloadOAB
Typ: REG_DWORD
Hodnota: 0

Zadáte-li hodnotu 0 (nula), adresář offline se nebude automaticky stahovat a aplikace Outlook musí navázat kontakt s globálním seznamem adres online. Další informace o hodnotách parametru registru DownloadOAB najdete v následujícím článku znalostní báze Microsoft Knowledge Base:
823580 (http://support.microsoft.com/kb/823580/ ) Konfigurace způsobu stahování adresáře pro režim offline v případě použití aplikace Outlook v režimu serveru Exchange s mezipamětí

Jak vyplývá z tohoto článku, pokud byly soubory OAB adresáře offline již dříve staženy a přidruženy k profilu MAPI pro aplikaci Outlook, nebude toto nastavení mít správný efekt. Chcete-li toto nastavení použít, musíte nastavit příslušnou hodnotu registru, odstranit všechny soubory OAB v lokálním počítači a potom provést synchronizaci.

Pokud nejste zkušený uživatel a nastavení dle návodu Vám činí potíže, nabízíme Vám placenou vzdálenou podporu. Náš technik se vzdáleně připojí k Vašemu počítači a problém Vám pomůže promptně vyřešit. Kontaktujte, prosím, tým technické podpory přes náš kontaktní formulář nebo telefonicky (+420 737 743 587).


Kde jsou umístěné soubory adresáře off-line (OAB - Off-line Address Book)?
Soubory adresáře offline jsou umístěné ve složce "%userprofile%\Local Settings\Data aplikací\Microsoft\Outlook". Složka obsahuje 6 souborů pro adresář offline s úplnými podrobnostmi nebo 5 souborů pro adresář offline bez podrobností. Všechny soubory mají příponu .oab


Existuje záloha smazaných e-mailů? Jak dlouho jsou uchovávány a jak je obnovit ze zálohy?
Ano, záloha smazaných e-mailů je k dispozici. Pokud odstraníte e-mailovou zprávu, přesune se automaticky do složky "Deleted items". Po odstranění zprávy ze složky "Deleted items" jsou e-maily standardně zálohovány 14 dní. Pro obnovu zprávy ze zálohy se přihlaste do webového rozhraní OWA (mbx.eoutlook.cz) pomocí internetového prohlížeče (např. Internet Exploreru), přejděte na "Možnosti -> Odstraněná pošta". Zde máte možnost poštu obnovit do uvedené složky "Deleted items".


Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server? How to set up e-mail clients MS Outlook, Apple Mail against MS Exchange 2010?

According the used client, please use the following instructions:


Jak nastavím e-mailový program MS Outlook na server? Při konfiguraci Active sync mi zařízení hlásí chybný certifikát.

Pravděpodobně nemáte ve svém zařízení importovaný certifikát certifikační autority StartCom. Stáhněte jej, prosím, do svého zařízení z http://www.startssl.com/certs/ca.cer. Po "kliknutí" na stažený certifikát se Vám spustí průvodce pro import.

Novější zařízení (např. iPhone) již StartCom certifikát obsahují.