skip to content

BlackBerry FAQ - nejčastější otázky a odpovědi ke službě BlackBerry

Jak dlouho trvá zprovoznění služby BlackBerry? Jak dlouho trvá zprovoznění služby BlackBerry?
Co musím pro získání služby BlackBerry udělat? Co musím pro získání služby BlackBerry udělat?
Jak poznám, zda mám aktivovaný tarif BlackBerry? Jak poznám, zda mám aktivovaný tarif BlackBerry?
Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Jak provedu aktivaci svého BlackBerry?
Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Aktivace neproběhla úspěšně. Co teď?
Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Aktivace proběhla úspěšně. Co teď ?
Co mám dělat při zrátě svého BlackBerry? Co mám dělat při ztrátě svého BlackBerry?
Nefunguje mi vestavěné HandsFree s BlackBerry ( VW, ŠKODA, AUDI). Co teď? Nefunguje mi vestavěné HandsFree s BlackBerry (VW, ŠKODA, AUDI). Co teď?
Jak vypnu datovou synchronizace v roamingu? Jak vypnu datovou synchronizace v roamingu?
Co mám dělat, když změním BlackBerry zařízení (výměna "starého" BlackBerry za "nové" BlackBerry)? Co mám dělat, když změním BlackBerry zařízení (výměna "starého" BlackBerry za "nové" BlackBerry)?
Jak resetuji své BlackBerry Jak resetuji své BlackBerry?
Jsem v zahraničí a nefunguje mi BlackBerry.
Jsem v zahraničí a nefunguje mi BlackBerry.


Jak dlouho trvá zprovoznění služby BlackBerry? Jak dlouho trvá zprovoznění služby BlackBerry?

Založení schránky a zaslání aktivačního klíče pro handheld provedeme zaručeně do druhého pracovního dne. Většinou trvá zprovoznění přibližně 2 hodiny.


Co musím pro získání služby BlackBerry udělat? Co musím pro získání služby BlackBerry udělat?

Potřebujete pouze BlackBerry zařízení (telefon) od společnosti RIM (Research In Motion - výrobce BlackBerry) a SIM kartu, která má aktivovaný BlackBerry tarif. Pro plnohodnotné využití naší služby je potřeba aktivovat BlackBerry tarif BES. Pak si vyberte jeden z tarifů BlackBerry Flexi nebo BlackBerry Plus a službu objednejte na našich webových stránkách.


Jak poznám, zda mám aktivovaný tarif BlackBerry? Jak poznám, zda mám aktivovaný tarif BlackBerry?

Prvotním identifikátorem je zobrazení velkými písmeny EDGE, GPRS nebo 3G na displeji vašeho Blackberry. Pokud to tak není, kontaktujte svého operátora.


Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Jak provedu aktivaci svého BlackBerry?

V menu Aktivace Enterprise (při prvním použití je to hned první ikona na displeji - zvolte ji a zmáčkněte trackball) zadejte Váš e-mail a aktivační heslo, které Vám bylo zasláno e-mailem, položku "Aktivace adresy serveru" ponechte prázdnou, zmáčknutím trackballu potvrdťe aktivaci. Aktivace trvá většinou několik minut. DŮLEŽITÉ: heslo má omezenou platnost, do 48 hodin po obdržení Vašeho hesla musíte aktivovat Vaše BlackBerry. Obecný návod k aktivaci BlackBerry najdete v souboru BlackBerryActivation.pdf. Více informací dále naleznete v příslušném manuálu ke konkrétnímu zařízení v sekci FAQ "Ke stažení".


Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Aktivace neproběhla úspěšně. Co teď?

Postupujte následovně:

  1. zkontrolujte, zda indikátor připojení je EDGE nebo GPRS (velkými písmeny). Pokud není, kontaktujte Vašeho mobilního operátora, aby aktivoval službu BlackBerry,
  2. zkontrolujte Vaši schránku, zda-li je funkční (na stránce https://mbx.eoutlook.cz zadejte Vaše jméno a heslo a zkontrolujte zda se do schránky úspěšně přihlásíte),
  3. zkontrolujte, jestli máte nastavené aktivační heslo (POZOR: jeho platnost je časově omezena a po provedené aktivaci ztrácí platnost),
  4. zkontrolujte, zda jste zadali správnou e-mailovou adresu a aktivační heslo - toto bývá ve většině případů důvod pro neúspěšnou aktivaci,
  5. vyjměte baterii a znovu jí vložte zpět. Pokud se Vám opakovaně nedaří aktivovat BB zařízení, proveďte resetování (Wipe handheld) zařízení.

Jak provedu aktivaci svého BlackBerry? Aktivace proběhla úspěšně. Co teď ?

Po aktivaci se sesynchronizují do BlackBerry zařízení e-maily, schůzky a kontakty z Vaší poštovní schránky na eOutlooku. Vaše zařízení je nyní plně funkční.


Co mám dělat při zrátě svého BlackBerry? Co mám dělat při ztrátě svého BlackBerry?

Při ztrátě BlackBerry zařízení se připojte do Administračního rozhraní https://admin.eoutlook.eu
Zde můžete si smazat a zablokovat BlackBerry zařízení. Následně kontaktujte Vašeho mobilního operátora a ohlaste ztrátu SIM karty a požádejte o její blokaci
.


Nefunguje mi vestavěné HandsFree s BlackBerry ( VW, ŠKODA, AUDI). Co teď? Nefunguje mi vestavěné HandsFree s BlackBerry ( VW, ŠKODA, AUDI). Co teď?

Postupujte následovně:

  1. připravte telefon pro SAP (SIM Access Profile),
  2. "Menu-button/Options/Bluetooth/Menu-button/Add Device/Listen" (Tlačítko Menu/Možnosti/Bluetooth/Tlačítko Menu/Přidat zařízení/Poslouchat" (telefon je nyní viditelný pro spojení SAP, pouze několik sekund),
  3. vyhledejte zařízení SAP na Handsfree,
  4. připojení a spárování s BB Bold 9000 je nyní možné, zadejte PIN SIMkarty,
  5. telefon je při připojování SAP zcela uzamčen a stále je zobrazeno „Je aktivní režim SAP: K odpojení od HF a zapnutí služeb telefonu klikněte na OK“.

POZOR:

  • Pokud se připojení SAP stále nedaří: Podívejte se na možnosti BT ("Menu-button/Options/Bluetooth/Menu-button/Option" (Tlačítko Menu/Možnosti/Bluetooth/Tlačítko Menu/Volba) na telefonu, zda je u položky Service (Služba) zatržítko: Profil přístupu k SIM.
  • Po každém ukončení připojení BT musí být u BB Bold 9000 zadán PIN kód SIM karty.

Jak vypnu datovou synchronizace v roamingu? Jak vypnu datovou synchronizace v roamingu?

V případě, že nemáte u svého operátora Blackberry roaming a chcete se vyhnout vysokým účtům za přenesená data, proveďte následující kroky ve svém BlackBerry přístroji.
V rozšířené nabídce : Správa připojení -> Možnosti mobilní sítě -> Datové služby -> "Vypnuto" nebo "Vypnuto při roamingu" (přístroj bude nadále fungovat jako telefon, ale nebude synchronizovat data).


Co mám dělat, když změním BlackBerry zařízení (výměna "starého" BlackBerry za "nové" BlackBerry)? Co mám dělat, když změním BlackBerry zařízení (výměna "starého" BlackBerry za "nové" BlackBerry)?

Postupujte následovně:

  1. ověřte si, že jste nainstalovali nejnovější verzi aplikace BlackBerry® Desktop Software,
  2. připojte staré zařízení k počítači,
  3. spusťte program BlackBerry® Desktop Manager,
  4. zvolte položku Průvodce změnou zařízení,
  5. zvolte položku Spustit,
  6. dále postupujte dle pokynů na obrazovce.

Video průvodce v anglickém jazyce naleznete na adrese: http://na.blackberry.com/eng/files/demos/switch/index.html.

Po dokončení: V případě, že přecházíte ze zařízení BlackBerry, které je sdruženo se službou BlackBerry® Internet Service, tak ve vašem novém zařízení BlackBerry otevřete obrazovku pro nastavení e-mailu v Průvodci nastavením. Zde zaktualizujte kód PIN zařízení.


Jak restuji své BlackBerry Jak resetuji své BlackBerry?

Návod na resetování BlackBerry: http://www.eoutlook.cz/soubory/faq/BlackBerry/BlackBerryReset.pdf

nastavení e-mailu v Průvodci nastavením. Zde zaktualizujte kód PIN zařízení.


Jak restuji své BlackBerry Jak aktivuji BlackBerry Torch?

Aktivaci BlackBerry Torch provedete kliknutím na ikonu "Setup" v menu Home. Následně klikněte na "Email Accounts". Zadejte Vaši e-mailovou adresu a aktivační heslo. Klikněte na tlačítko "Activate".

Nevidíte-li ani poté ikonu "Enterprise Activation", ujistěte se, že můžete procházet internetové stránky. Pokud jste poprvé zapnuli Váš telefon, může inicializace všech služeb trvat několik minut. Pokud ani potom nevidíte ikonu "Enterprise Activation", vyjměte ze zařízení baterku na 10 sekund a zkuste to znovu. Není-li zařízení funkční ani poté, ověřte u svého operátora, zda máte aktivovaný BES tarif.

Originál postup naleznete zde:
http://blog.technosolvers.com/2010/08/blackberry-torch-enterprise-activation.html


Jsem v zahraničí a nefunguje mi BlackBerry. Jsem v zahraničí a nefunguje mi BlackBerry.

Ověřte, zda máte u operátora aktivovaný BES tarif i pro v zahraničí a máte aktivní roaming.

Dalším krokem je změna sítě, ke které jste právě připojeni. Ne každá síť podporuje BlackBerry datové přenosy.

Prvotním identifikátorem je zobrazení velkými písmeny EDGE, GPRS nebo 3G na displeji vašeho Blackberry. Pokud to tak není, kontaktujte svého operátora.